Indigó Blog

Titok játék

Titok játék

Kategória: Gyerekekkel Téma: minőségi idő együtt Titok játék Játékidő: 3 perc előkészítés, 5-10 perc játék. A játék során megfigyeltetjük a gyerekekkel, az ismeretlennel szemben kialakuló, érzéseiket, gondolataikat. Rávilágítjuk a figyelmüket az izgalmas várakozásra....

Önállóság, felelősség, minőségi idő

Önállóság, felelősség, minőségi idő

Élet a gyerekekkel koronavírus idején. Nem átvészelni kell. Élni vele. Igen tudom, sok kellemetlenségekkel jár. Új a helyzet mindenkinek. De mindannyiunknak van mit beépíteni az életébe, amire lehetőséget kaptunk. Látni fogjuk, mi minden elvész az életünkből és látni...

Kép a keretben

Kép a keretben

Kategória: Gyerekekkel Téma: minőségi idő együtt Kép a keretben játék A játék során azt figyelhetjük meg, tudatosíthatjuk, hogy mennyire máshogy néznek ki a dolgok, ha leválasztjuk a környezetüket s csak egy részletre fókuszálunk. Szükségünk van egy képkeretre....

A pisze vakond és a domb

A pisze vakond és a domb

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy pisze vakond. Ez a vakond egy domb tövében éldegélt. A domb árnyékot adott a tűző napsütéstől és megvédte a hideg szelektől, de bizony a napsugarakból is felfogott jócskán, és néha hűvös volt a tövében üldögélni a ház...

Esti mese

Esti mese

A meséléshez az esti jelző valamikor a televíziózás kezdetekor ragadhatott hozzá. Amikor a televízió egyetlen csatornáján, a gyermekeknek ugyanabban az esti időpontban szenteltek minden nap egy sávot. Persze nem tudom, de azt igen, hogy a mesét nem zavarja, ha...

Majd ha …

Majd ha …

Mindig csinálunk valamit. Hol ezt, hol azt. Hol gyorsan, hol lassan. Sietünk – tötyörgünk. Elkezdünk – befejezünk.  Sok a dolgunk - kevés a dolgunk. Aztán utólag mégis azt gondoljuk, hogy már rég meg kellett volna tenni, már rég el kellett volna kezdeni, már rég be...

Kíváncsiság

Kíváncsiság

A gyermeknek veleszületett tulajdonsága a kíváncsiság. Ez az amit kívülről nem tudsz beletenni. De, simán el tudod nyomni. Pedig az iskolai tanulás egyik alap motivációjának kellene lennie. Kérdés, hogy mire iskolába kerül a gyerek mit tanult a kíváncsiságról?...

Az önirányított tanulás

Az önirányított tanulás

Maximálisan helyt állni a mindennapokban, és megtalálni az egyensúlyt a karrierünk, a magánéletünk és önmagunk között nem egyszerű feladat, viszont nem lehetetlen! Az önirányított tanulás modelljét Richard Boyatzis írta le, Daniel Golemannal közösen írt, „A...

Szuperérzékenység – új fogalom a pszichológiában?

Szuperérzékenység – új fogalom a pszichológiában?

  Az interneten keresgéltem, amikor egyszer csak találkoztam a “szuperérzékenység” fogalmával.   Gyorsan találtam is néhány cikket, oldalt, tv felvételt a témával kapcsolatban, melyek Dr. Elaine N. Aron pszichológus könyveit veszik alapul a témában. Ez a részben...

A félelem passzívvá tesz

A félelem passzívvá tesz

A félelem passzívvá tesz. A passzivitás miatt nem jutsz tapasztalatokhoz. A tapasztalás hiánya erősíti az alkalmatlanság érzést, ami tovább erősíti a félelmet. Hogyan tudsz ebből kilépni? Ne legyél passzív! Kezdj el cselekedni! Tedd annak ellenére, hogy félsz! A...